onsdag 18 augusti 2010

Rymd utan stjärnor - Jonas Moström

Den fjärde boken i kriminalserien om Johan Axberg, kriminalkommissarie och hans vän läkaren Erik Jensen i Sundsvall.

Det här är en serie jag gillar. Vet inte riktigt varför. De påminner om många andra i samma fack. Det är i Sverige, i en lite mindre stad, lite privatliv, spelet på en polisstation och ett sjukhus osv, grunden i historien är inte unik, men jag har fastnat. Jag ser redan fram emot hans nya, fast den har jag inte införskaffat än, så det får ta ett litet tag.

Det är en bra balans mellan kriminalhistorien och de goda vännernas mer eller mindre ordnade privatliv. I denna bok har vännen Erik det rätt jobbigt. Det är inte bra hemma, han har satt sig i en situation han inte vill offentliggöra och brottet kommer inte helt oväntat väldigt nära honom och vänskapen med kommissarien Johan blir prövad och allt är inte lätt.

Men som sagt, jag vill väldigt gärna läsa nästa bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar